8 Ağustos 2012 Çarşamba

Viyana'yı adım adım arşınlamaya devam..





Ülkedeki veba salgını sonrası ölen binlerce insanın anısına inşa edilen bir anıtın önünden geçip gidiyoruz..
Bu heykeller gibi yüzlercesini görmek üzere!




StandtRundFahrt :))
Bu şirin klasik arabalarla şehir turu yapılabiliyor,ama maalesef bizim o kadar vaktimiz olmadı..
Ama onunla anı fotoğrafı çektirmeden de geçemedik!..




Sıradışı eserlere imza atan bir sanatçı tarafından tasarlanan bu bina, turistlerin fazlasıyla ilgisini çeken bir mekan..
Rehberimiz otobüsü durdurarak,bizi ara sokaktaki bu güzelliğe götürdü...Yine bir güzel yağmurda ıslansak da,bu molayı verdiğimiz için hiç pişman olmadık :)

Apartmandaki hiç bir pencere; renk ve tasarım bakımından birbirinin aynısı değil!
Ve tepedeki kocaman terasta, resmen tropikal bir orman oluşturulmuş..


Hemen karşısında bulunan mini çarşı da,aynı sanatçı tarafından tasarlanmış..
Hediyelik eşya dükkanları ve Çikolata satılan shoplar bulunuyor içinde.


Avusturya'da doğan müzik dehası Mozart'ın etinden & sütünden o kadar güzel faydalanmış ki adamlar!
Her sanatçının kaderi gibi; eminim kendisi hayattayken bu kadar çok adı geçmemiştir..
Turizmden elde ettikleri gelir dışında,ticarete de dökmüşler bu işi.
Yani Avusturya'da Mozart'la her an gözgözesiniz :)



Viyana'da MOZART KUGELN manyağı olduk diyebilirim:)))
Yani Mozart çikolatalarına doyduk! Her adımda karşınıza çıkıyor çünkü,ayrıca oldukça da lezzetli..
Tabi alkollü olmayanları seçmekte biraz zorlandık,bazılarını bu sebepten alamadık ama olsun..
Bizim yediklerimiz de gayet başarılıydı.



İlginç tasarımlı bina ile çarşı arasında konumlandırılmış minicik bir süs havuzunun önünde poz verdik ama havuz pek görünmemiş..

Bu at arabasını düğünümde kullanır mıydım diye hayal ettim....Kokuyu hatırlayınca vazgeçtim :)))



Sokak müzisyenleri yine nefes kesiciydi..


Akşam 6'da hayatın durduğunu öğrendiğimizde şok geçirdiğimiz bu ülkede;
biraz soluklanmak için girdiğimiz bir pasajda fotoğrafladığım bazı (çoktaaaan kapanıp,uyku haline geçmiş)mağazalar bunlar da..




4 yorum:

  1. viyana'yı çok seviyorum ,fotolar harika!

    YanıtlaSil
  2. ekimde bizde kısmetse viyanaya gideceğiz. teşekkürler ayrıntılar için. nerede kalmamızı tavsiye edersin ?

    YanıtlaSil
  3. Rainbow gatherer,
    Ben de Viyana'yı çok sevdim ama doyamadım.. :)İnşallah tekrar gitme fırsatım olur!

    YanıtlaSil
  4. Buket'cim,
    Viyana'yı dolu dolu yaşamak lazım:) Gerçekten sanat kokan bir şehir..bizim zaman kısıtından dolayı yapamadığımız klasik müzik konseri keyfini gerçekleştirmenizi mutlaka tavsiye ederim!
    Biz 8 günlük Orta Avrupa turumuzda,sadece 1 gece kalabildik..
    Otelimiz "Ananas Hotel"di.Çok çok lüks değil,4*
    Ancak hizmet kalitesi ve çalışanların konuklarıyla ilgilenme hızı şaşırtıcıydı:)
    Tavsiye edebilirim ama tabi şehirde başka kıyas yapabileceğim bir otel bilmiyorum,o ayrı :)))

    Biz Temmuz 15'de bu şehirde donarak ölüyorduk bu arada!!!
    Amannn sakın mont,şal,şemsiye vs yanınıza almayı unutmayın:)

    YanıtlaSil