1 Kasım 2012 Perşembe

Gezi Günlükleri; NÜRNBERG (II)

Uzun zamandır seyahat postlarıma ara vermiştim ama olsun..
Daha yolumuz çooooook uzun :))
Avrupa'da katettiğimiz 2000 km'lik mesafenin henüz yarısına gelmedik sanırım;p
Viyana-Berlin arası zigzaglar çizerek,farklı keşiflerle yola devam ediyoruz.....

Rüzgarlar şehri "Nürnberg"deydik en son! Sadece ufak bir oyuncak müzesi turu yaptık önce..
İşte buradaaaaa!Tık tık :)

Şimdi de şehir merkezinde "zaman zaman bizi sinirsel gülme krizlerine sokan" bol yağmurlu gökyüzünün altında yürüyüşe başlıyoruz.. ;p

Kapılar,köprüler ve nehirler hiç ama hiiiiiç peşimizi bırakmıyor..

"Suyun olduğu yerde hayat vardır" diyor rehberimiz! Bu yüzden eski çağlarda dahi,tüm yerleşim alanları hep su kenarlarına kurulmuştur..Okyanus,deniz,o da yoksa ufacık bir göl ya da kilometrelerce akan bir nehir..
Adım adım dolaştığımız 9 şehirde de,"boat trip" olmayan yer yok gibiydi..
Zamanında buralarda yaşamaya çalışan insanlara hayat veren "su",şimdilerde turizm açısından da,sağlam bir gelir kaynağı halini almış..

YENİ TREND: Rüzgara karşı koyamayıp ters dönen şeker pembesi Eda şemsiyesi :))

Oldukça ıslak bir yürüyüş.....ve karşımızda mükemmel bir yapı daha..

Amerika'dan bildiğimiz mobil iletişim operatörü "T-MOBILE" çıkıyor karşımıza..Demek ki Avrupa'da da varmış diyoruz!

Ahh şu yağmur ve rüzgar olmasa...
Saçlar başlar dağılmış,feci durumdayız :)

Meydanda bir kilise daha görünce,hem biraz soluklanmak için,hem de merakımızdan dolayı, içeri doğru süzülüyoruz!

Hristiyanlık dininde, özellikle Rönesans öncesi yapılarda enteresan bir gelenek (ya da inanış da diyebiliriz) var..
Kilisenin ön cephesinde,ana kapının üst kısmı ve yanlarda;
korkutucu şeytan ve zebani figürlerinin bulunmasının sebebi,kötü ruhların içeriye girmesini engellemekmiş..
Yani bu şekilde kutsal ibadet mekanlarından, kötü ruhları korkutarak uzak tuttuklarına inanıyorlarmış!
İçeride bu tarz heykelcikler asla yok..Genelde kiliselerin her noktası çok ihtişamlı ve şık..
İçeri girebilen "iyi ruhlar" huzuru burada bulsun diye :)))

Altın kaplama motifleriyle yine ihtişamlı bir anıt!

Kiliseye giriyoruz..

Tekrar dışarı çıktığımızda,
tasarım pastaların olduğu bu mini-butik pastaneden gözlerimizi alamıyoruz :)))

Bu garip heykele şaşkın şaşkın bakarken; tur rehberimiz başlıyor anlatmaya :)))
Bu açıklama merakımızı biraz gideriyor o an..Özetle teması; ölümcül bir hastalıktan annesini kurtarmak için çabalayan gencin hayatıymış :) Hastalığı veba ya da verem olabilir emin değilim..
Ama ölümün kıyısından geçen bir annenin korkulu bir rüyası gibi bu kompozisyon! (Kompozisyon diyorum,çünkü oldukça karışık figürlerin biraraya getirilmesiyle oluşturulan bir heykel bu)
Fırtınalı bir denizde korsan gemisinde yaşanan,iskelet bedenler ve azgın köpeklerin kovalandığı bir kabus!

Karamsar bir bitiş oldu bu,üzgünüm ... :))
Ama şehir de,bizim hallerimiz de çok renkliydi!

Sırf o harika kurabiyeler için bile bu şehre tekrar gelebileceğimi belirterek,NÜRNBERG dosyasını kapatıyoruz!!! :)